Light Modifiers – #2 – مرشحات الإضاءة

تتمة لموضوع مرشحات الإضاءة ،، نستعرض توضيحاً أكثر على استخدامات مرشحات الإضاءة وتأثيرها على الموضوع المراد تصويره ..

الريفلكتر الإعتيادي :(Standard Reflector)



نلاحظ الإضاءة موجهة بشكل مباشر والظلال واضحة
وحادة .في كل الأمثلة المودل والإضاءة على بعد
وإرتفاع ثابت .
For all of these samples my subject is seated
3 feet from the background. The direct flash is
placed four feet from the subject at a height
of 5 and a half feet .


البيوتي ديش :(Beauty Dish)



نلاحظ توزيع الإضاءة بشكل متباين ، مع ظلال أقل
حدة من استخدام الفلاش مباشرة، كذلك ملامح
البشرة برزت أكثر و لمعة العين .
You can see that this light does have a pop
in contrast and it does bring back some
of the shadows, just not as harsh as the
direct flash .

(80cm B/W Umbrella) – مظلة أبيض/أسود صغيرة :



نلاحظ الإضاءة انتشرت أكثر على الخلفية ، مع ظلال
أنعم على وجه المودل .
you can see that I now get more light on the
background and much softer shadows on
the face. .

(110cm B/W Umbrella) – مظلة أبيض/أسود كبيرة :



نلاحظ الظلال أصبحت أنعم باستخدام الحجم الأكبر
من نفس نوع المظلة العاكسة .
If we move up to a 110cm version of the white
with black backing umbrella, we get even
softer shadows. .

(110cm White Umbrella) – مظلة بيضاء كعاكس



باستخدام مظلة بيضاء كعاكس .علما انها مصممة
لتعمل كمشتت .
Here is a 110cm Optical White umbrella that is
actually designed to be used as a shoot-through
umbrella. I’ve set it up as a reflective umbrella
and I am able to shoot at f/5.6 with this result.

(110cm White Umbrella) – مظلة بيضاء كمشتت



باستخدام مظلة بيضاء كمشتت ، فتحة العدسة 3.6F .
When I flip it and aim the light through the
umbrella, my exposure changes
to f/6.3 and I get this

(150cm White Umbrella) مظلة بيضاء كبيرة كعاكس



(150cm White Umbrella) مظلة بيضاء كبيرة كمشتت

مظلة سوفت بوكس :(Reflective Umbrella)


سوفت بوكس متوسط :(Softbox 60x80cm)



سوفت بوكس صغير :(Softbox 30x40cm)

Leave a Reply

Related Post

What is a trigger?What is a trigger?

An infra-red, radio or wireless trigger is a wireless set, consisting of a transmitter and receiver, with which the communication between a flash and camera is realized. When working with separate studio-flashes, you